Zmiana adresu doręczenia przesyłki czyli tak zwane przeadresowanie jest możliwe przed opłaceniem zamówienia (wówczas można wykonać tę operację samodzielnie korzystając z funkcji edycji zamówienia) lub odbiorem przesyłki przez kuriera oraz gdy kurier odebrał przesyłkę, ale nie została ona jeszcze doręczona.
Jeśli zamówienie na zlecenie odbioru i doręczenia przesyłki zostało opłacone i został wygenerowany numer przesyłki oraz etykieta, ale przesyłka nie została odebrana przez kuriera lub nie została dostarczona do punktu nadawczego to w takim wypadku nie ma już możliwości edycji zamówienia, a zatem nie ma możliwości samodzielnej zmiany adresu. W tym wypadku należy napisać do obsługi serwisu.
W tej sytuacji obsługa serwisu anuluje zlecenie z błędnym adresem, poprawi adres oraz wyślę nowe zlecenie do przewoźnika z poprawnym adresem. W tym wypadku zostanie zmieniony numer przesyłki oraz zostanie wygenerowana nowa etykieta, którą należy wydrukować i przykleić do przesyłki.
Jeśli zależy nam na czasie to w takim wypadku można wprowadzić nowe zamówienie z poprawnymi danymi i je opłacić, a obsługę serwisu poprosić o anulację błędnego zamówienia. W takim wypadku obsługa anuluje błędne zamówienie, wystawiona zostanie faktura korekta, a zwrot środków zostanie zlecony lub środki zostaną zwrócone na konto pre-paid.
Jeśli przesyłka została odebrana przez kuriera lub przesyłka została dostarczona do punktu nadawczego przed zmianą adresu to w takim wypadku jest możliwa zmiana adresu, ale w takim wypadku zalecamy kontakt bezpośrednio do obsługi przewoźnika, który obsługuje doręczenie przesyłki. W przypadku zmiany adresu najczęściej będzie pobrana dodatkowa opłata za przeadresowanie przesyłki.
W przypadku gdy przesyłka zostanie odebrana przez kuriera, a informacja o zmianie adresu zostanie przekazana zbyt późno to wówczas zmiana adresu może nie być możliwa. W tym przypadku jeśli przesyłka nie zostanie doręczona to zostanie zwrócona do nadawcy lub do magazynu i wówczas zostanie naliczona opłata za zwrot do nadawcy lub opłata za magazynowanie przesyłki.
Jeśli ze względu na błąd w adresie adresat odmówił przyjęcia przesyłki to wówczas obsługa serwisu poprosi o dyspozycję zmiany adresu lub dyspozycję zwrotu do nadawcy. Należy pamiętać i wówczas zostanie naliczona opłata dodatkowa.
W przypadku gdy przesyłka została odebrana przez kuriera i chcemy aby adres doręczenia został zmieniony lub odbiorca odmówił odbioru przesyłki wówczas powinniśmy jak najszybciej powiadomić obsługi przewoźnika lub obsługę serwisu o konieczności zmiany adresu doręczenia lub zwrotu do nadawcy. Jeśli powiadomiona zostanie obsługa serwisu to wówczas obsługa wyśle stosowną dyspozycję do przewoźnika. Gdy obsługa serwisu otrzyma od przewoźnika potwierdzenie zmiany adresu to prześle w tej sprawie odpowiednią informację.
W przypadku przesyłek za pobraniem, zmiana adresu doręczenia przesyłki będzie się wiązała z opóźnieniami w przekazywaniu kwoty należnej nadawcy. Żeby zminimalizować te opóźnienia, powinniśmy jak najszybciej poinformować obsługę serwisu o zmianie adresu doręczenia przesyłki.
Przypominamy także o bezwzględnej konieczności nadawania przesyłek na dokumentach transportowych wygenerowanych przez serwis gdyż warunkiem poprawnego doręczenia przesyłki jest nadanie przesyłki na dokumencie transportowym wygenerowanym przez serwis.
W komunikacji z obsługą serwisu zawsze należy podać numer przesyłki lub numer zamówienia.
Zamów kuriera DPD. Paczkę od nadawcy odbierze kurier DPD i doręczy ją do adresata. Sprawdź szybkie nadania
Nadaj paczkę w punkcie. Paczkę nadasz w paczkomacie InPost lub paczko punkcie InPost
Zamów kuriera FedEX. Paczkę odbierze kurier FedEX i doręczy ją do adresata. Wyślij przesyłkę.