25 cm / 8 cm / 20 cm
do 1 kg
50 cm / 19 cm / 38 cm
do 10 kg
64 cm / 41 cm / 38 cm
do 25 kg
120 cm / 60 cm / 16 cm
do 30 kg
Sprawdź cennik DHL na przesyłki kurierskie. W ramach tej usługi Kurier DHL odbierze przesyłkę od nadawcy i doręczy przesyłkę do adresata. Możesz też wybrać opcję nadania paczki w punkcie DHL POP lub automacie paczkowym DHL POP BOX i doręczenia paczki do punktu lub do automatu paczkowego. Cenny w cenniku Kurier DHL zawierają wszystkie opłaty dodatkowe związane z transportem oraz zawierają podatek VAT. Do ostateczniej ceny może zostać dodana prowizja za obsługę płatności. Wartość prowizji zostanie obliczona w podsumowaniu zamówienia.
Informacje o przewoźniku DHL - Nazwa DHL pochodzi od nazwisk założycieli firmy czyli Adriana Dalseya, Larrego Hillbloma i Roberta Lynna. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1969 roku i na początku działalności obsługiwała przesyłki na terenie USA. w 1998 roku niemiecki operator pocztowy Deutsche Post rozpoczął proces przejęcia DHL, który zakończył się w 2002 roku. Obecnie DHL jest globalnym operatorem przesyłek. Marka DHL znana jest również kibicom jednego z największych sportów motorowych znanych jako Formula 1. DHL towarzyszy F1 jako partner od ponad 40 lat. W Polsce DHL działa od początku lat '90 pod marką SERVISCO, natomiast pod marką DHL od 2003 roku. DHL obsługuje przesyłki lotnicze jaki i naziemne (transport lotniczy i kołowy).
Obszar działania - Kurier DHL odbiera i doręcza paczki na terenie całego świata. Przewoźnik DHL obsługuje również nadania i doręczenia przesyłek w punktach DHL POP oraz automatach paczkowych DHL POP BOX. W naszym serwisie zlecisz odbiór i doręczenie paczki na terenie Polski oraz nadania i doręczenia paczek w punktach DHL POP oraz automatach paczkowych DHL POP BOX.
Obsługiwane typy przesyłek - Kurier DHL odbiera i doręcza koperty, paczki oraz palety. W naszym serwisie zlecisz odbiór i doręczenie koperty oraz paczki.
Obsługiwane rodzaje opakowań - Kurier DHL odbiera i doręcza przedmioty zapakowane w opakowania standardowe czyli opakowania kartonowe o kształcie prostopadłościanu oraz przedmioty zapakowane w opakowania niestandardowe czyli opakowania o kształcie cylindrycznym, okrągłym, owalnym, nieregularnym z wystającymi elementami, które wymagają specjalnej obsługi w czasie transportu.
Więcej informacji na temat rodzajów opakowań można znaleźć w zakładce pomoc. Informacje dotyczące parametrów przesyłek, sposobów pakowania oraz towarów wykluczonych z przewozu znajdują się w zakładce Parametry Przesyłek.
Przesyłki za pobraniem - Kurier DHL obsługuje przesyłki za pobraniem. Przesyłka za pobraniem to opcja w której Nadawca ustala z Odbiorcą, iż opłata za przesłany towar lub przedmiot zostanie pobrana przez Kuriera DHL podczas doręczenia przesyłki. Kwota, którą Kurier DHL pobierze od Odbiorcy przy doręczeniu przesyłki, zostanie przekazana przelewem bankowym na wskazane konto bankowe Nadawcy. Nasz serwis nie obsługuje przesyłek z opcją doręczenia za pobraniem.
Ubezpieczenie przesyłki - Kurier DHL obsługuje przesyłki z ubezpieczeniem. Ubezpieczenie przesyłki to opcja która umożliwia ubezpieczenie przesyłki podczas transportu. Zakres ubezpieczenia obejmuje uszkodzenie lub zagubienie przesyłki podczas transportu. Jeśli podczas doręczenia przesyłki na opakowaniu będą widoczne uszkodzenia to w takim wypadku należy sprawdzić zawartość opakowania, spisać protokół szkody w obecności kuriera, a następnie wysłać stosowne zgłoszenie do przewoźnika. Należy pamiętać, iż w przypadku uszkodzenia lub zagubienia przesyłki, ubezpieczenie wypłacane jest w oparciu o dokumentację fotograficzną przesyłki oraz wartość potwierdzoną stosowanym dokumentem (np.: faktura lub inny dokument zakupu). Należy pamiętać, aby przesyłka była zapakowana w odpowiedni sposób czyli zawartość przesyłki musi być odpowiednio zabezpieczona. Jeśli zawartość przesyłki nie zostanie odpowiednio zabezpieczona lub zawartość przesyłki nie jest dozwolona do transportu to wówczas w przypadku uszkodzenia zawartości przesyłki podczas transportu, roszczenie może zostać odrzucone przez przewoźnika.
Etykieta (dokumenty transportowe) - Przed odbiorem przesyłki przez kuriera DHL lub nadaniem przesyłki w punkcie DHL POP należy wydrukować i przykleić do przesyłki etykietę. Kurier DHL nie przywozi gotowych etykiet. Jeśli etykieta nie zostanie wydrukowana i przyklejona do opakowania to w takim wypadku Kurier DHL nie odbierze przesyłki lub przesyłka może nie zostać przyjęta w punkcie DHL POP. W przypadku braku etykiety, kurier może przyjechać po przesyłkę kolejnego dnia roboczego (choć nie jest to reguła) lub trzeba będzie ponownie wysłać zlecenie odbioru do przewoźnika, a w tym celu należy skontaktować się z obsługą przewoźnika DHL (dane kontaktowe znajdują się na stronie przewoźnika) lub z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy. W przypadku braku etykiety mogą też zostać doliczone opłaty za brak etykiety.
Odbiór przesyłki - Kurier DHL odbierze przesyłkę z adresu wskazanego w sekcji Nadawca. Przesyłki odbierane są przez kuriera DHL w dni robocze. Na kuriera DHL trzeba czekać pod wskazanym w formularzu adresem. Jest możliwość określenia daty odbioru przesyłki natomiast nie ma możliwości zawężania godziny odbioru przesyłki. Określona w formularzu data odbioru przesyłki nie jest datą gwarantowaną, natomiast najczęściej kurierzy odbierają przesyłki w dniu określonym w formularzu. Jeśli zamówienie na zlecenie odbioru przesyłki zostanie opłacone odpowiednio wcześnie, możliwe jest, iż kurier obierze przesyłkę w dniu opłacenia zamówienia. Zależy to od lokalizacji oraz ilości przesyłek jaką kurier danego dnia musi obsłużyć w danym rejonie. Kurier DHL przed odbiorem przesyłki może zadzwonić pod numer telefonu wskazany w formularzu natomiast nie jest to obowiązek kuriera. Kurier nie będzie czekał na przygotowanie przesyłki do wysłania. Jeśli przesyłka nie będzie gotowa do obioru lub pod adresem wskazanym w formularzu nie będzie Nadawcy, kurier nie odbierze przesyłki. W takim wypadku kurier przyjedzie kolejnego dnia roboczego lub trzeba będzie ponownie wysłać zlecenie odbioru, a w tym celu należy skontaktować się z obsługą przewoźnika DHL (dane kontaktowe znajdują się na stronie przewoźnika) lub z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.
Nadanie przesyłki w sieci DHL - W sieci punktów DHL POP i automatów paczkowych DHL POP BOX przesyłkę należy nadać w wybranej w formularzu lokalizacji. Lokalizację punktu lub automatu paczkowego można sprawdzić na mapie w wyszukiwarce punktów DHL. Obsługa nadania przesyłki w automacie paczkowym DHL POP BOX jest bardzo prosta, wystarczy zeskanować kod paskowy z numerem przesyłki, który znajduje się na etykiecie lub wpisać go ręcznie. Wówczas otworzy się skrytka w której należy umieścić paczkę. W sieci punktów DHL POP przesyłkę przyjmie pracownik punktu. Należy pamiętać, iż przesyłkę należy nadać w określonym czasie (najczęściej w ciągu 1 dnia roboczego od momentu opłacenia zamówienia i wygenerowania etykiety) gdyż jeśli będziemy zbyt długo zwlekać z nadaniem przesyłki etykieta utraci ważność. W takim wypadku należy skontaktować się z obsługą przewoźnika DHL (dane kontaktowe znajdują się na stronie przewoźnika) lub z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.
Doręczenie przesyłki - Kurier DHL dostarczy przesyłkę pod adres wskazany w sekcji Odbiorca. Przesyłki doręczane są przez kuriera DHL do Odbiorcy w dni robocze, najczęściej następnego dnia roboczego licząc od daty odbioru przesyłki od Nadawcy, jednak z zastrzeżeniem, iż nie jest to termin gwarantowany. Na kuriera DHL trzeba czekać pod wskazanym w formularzu adresem. Nie ma możliwości zawężania godziny doręczenia przesyłki. Kurier DHL przed doręczeniem przesyłki może zadzwonić pod numer telefonu wskazany w formularzu natomiast nie jest to obowiązek kuriera. Jeśli pod adresem wskazanym w formularzu nie będzie Odbiorcy, kurier nie doręczy przesyłki. W takim wypadku kurier przyjedzie kolejnego dnia roboczego. Jeśli kurier nie doręczy przesyłki to wówczas należy skontaktować się obsługą przewoźnika DHL (dane kontaktowe znajdują się na stronie przewoźnika) lub z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.
Jeśli wybrana zostanie opcja doręczenia paczki do wskazanego punkt DHL POP lub automatu paczkowego DHL POP BOX to wówczas Odbiorca przesyłki otrzyma powiadomienie poprzez SMS oraz na adres e-mail z lokalizacją gdzie należy odebrać paczkę. W takim wypadku przesyłkę należy odebrać ze wskazanej w wiadomości lokalizacji. Lokalizację punkt DHL POP lub automatu paczkowego DHL POP BOX można sprawdzić na mapie w wyszukiwarce punktów DHL. Obsługa odbioru przesyłki z automatu paczkowego DHL POP BOX jest bardzo prosta, wystarczy podać numer telefonu oraz specjalny kod, który odbiorca paczki otrzyma we wiadomości SMS oraz e-mail'em. Wówczas otworzy się skrytka z której należy odebrać paczkę. W punkcie DHL POP przesyłkę wyda pracownik punktu. Należy pamiętać, iż przesyłkę należy odebrać w określonym czasie (najczęściej w ciągu 2 dni od momentu doręczenia paczki do wybranego punktu) gdyż jeśli będziemy zbyt długo zwlekać z odbiorem przesyłki to wówczas zostanie ona przekazana do magazynu, a następnie do nadawcy (jeśli został podany adres nadawcy). W takim wypadku należy skontaktować się obsługą przewoźnika DHL (dane kontaktowe znajdują się na stronie przewoźnika) lub z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.
Więcej informacji oraz dane kontaktowe do przewoźnika dostępne są na stronie DHL.