Kurierzy odbierają i doręczają przesyłki w dniach wskazanych w zamówieniu. W lokalizacji wskazanej w zleceniu przesyłki, osoba wydająca lub odbierająca przesyłkę musi czekać na kuriera.
Jeśli kurier nie odebrał lub nie doręczył przesyłki to prawdopodobnie zlecenie odbioru lub doręczenia zostanie zrealizowane następnego dnia roboczego.
Należy pamiętać, iż przesyłki odbierane są od nadawcy i doręczane do odbiorcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00. Godzin odbiorów i doręczeń przesyłek nie można w żaden sposób zawężać.
Jeśli kurier nie zrealizuje zlecenia odbioru lub doręczenia przesyłki to w takim wypadku sugerujemy kontakt bezpośrednio z obsługą przewoźnika (firmą kurierską). W przypadku zgłoszenia należy podać numer przesyłki oraz numer zlecenia. Numer zlecenia dostępny jest w szczegółach zamówienia, które zostały wysłane na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Można też skontaktować się z obsługą serwisu, a obsługa prześle stosowne zapytanie do przewoźnika.
W przypadku gdy kurier nie zrealizuje zlecenia odbioru przesyłki, a zgłoszenie zostanie wysłane do obsługi serwisu to wówczas obsługa serwisu podejmie próbę interwencji lub wyśle ponownie zlecenie do przewoźnika, ale w takim wypadku numer przesyłki może się zmienić. Jeśli numer przesyłki w wyniku ponowienia zlecenia zostanie zmieniony to w takim wypadku należy ponownie wydrukować i przykleić do przesyłki etykietę. Obsługa serwisu wyśle odpowiednią informację w tej sprawie.
Jeśli kurier nie doręczy przesyłki do adresata ze względu na problem podczas doręczenia (np.: brak adresata we wskazanej lokalizacji, błędny adres lub odmowa przyjęcia) to w takim wypadku przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy lub przesłana do magazynu. Usługa zwrotu do nadawcy oraz usługa magazynowania jest usługą płatną i w takim wypadku przewoźnik doliczy dodatkowe opłaty do tej przesyłki.
W przypadku problemów z doręczeniem przesyłki sugerujemy kontakt bezpośrednio z obsługą przewoźnika (firmą kurierską). W przypadku zgłoszenia należy podać numer przesyłki oraz numer zlecenia. Numer zlecenia dostępny jest w szczegółach zamówienia, które zostały wysłane na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Można też skontaktować się z obsługą serwisu, a obsługa prześle stosowne zapytanie do przewoźnika.
Każdy kurier obsługuje wyznaczony obszar (rejon) i najczęściej dana lokalizacja obsługiwana jest przez kuriera w tych samych godzinach, choć nie należy się tym sugerować. Większość kurierów dzwoni do nadawcy lub odbiorcy przez odbiorem lub doręczeniem przesyłki choć nie jest to reguła. Niestety najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem lub doręczeniem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda lub odbierze przesyłkę.
Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy lub odbiorcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy lub odbiorcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń i właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana lub doręczona następnego dnia roboczego.
Zamów kuriera DPD. Paczkę od nadawcy odbierze kurier DPD i doręczy ją do adresata. Sprawdź szybkie nadania
Nadaj paczkę w punkcie. Paczkę nadasz w paczkomacie InPost lub paczko punkcie InPost
Zamów kuriera FedEX. Paczkę odbierze kurier FedEX i doręczy ją do adresata. Wyślij przesyłkę.