Kurierzy odbierają przesyłki od Nadawcy w dniu wybranym w formularzu. Informacja na temat terminu odbioru przesyłki dostępna jest w szczegółach zamówienia. Szczegóły zamówienia wysyłane są w wiadomości potwierdzającej opłacenie zamówienia lub dostępne są po zalogowaniu w panelu Klienta.
Przesyłki kurierzy odbierają od Nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Termin odbioru przesyłki (data i godzina) wybrany w formularzu jest terminem orientacyjnym i nie jest terminem gwarantowanym. Godzin odbioru przesyłki nie można ustawiać lub zawężać.
Kurierzy odbierają przesyłki z adresu podanego w formularzu. Przed odbiorem przesyłki kurier może zadzwonić i poinformować o odbiorze przesyłki jednak nie jest to standardowa praktyka (nie zawsze kurier dzwoni przed odbiorem przesyłki). Najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda przesyłkę.
Jeśli kurier nie odebrał przesyłki z wyznaczonym terminie to prawdopodobnie podejmie próbę odbioru następnego dnia roboczego. Proszę pamiętać, iż pod adresem wskazanym w formularzu musi znajdować się osoba, która wyda przesyłkę kurierowi.
Jeśli kurier nie odebrał przesyłki to można skontaktować się w tej sprawie z przewoźnikiem (firmą kurierską) i podać numer przesyłki oraz numer zlecenia. Numer przesyłki i numer zlecenia dostępny jest w szczegółach zamówienia.
Jeśli w kolejnych dniach kurier nie odbierze przesyłki to w takim wypadku należy skontaktować się z obsługą przewoźnika lub obsługą serwisu podając numer przesyłki. W przypadku gdy kurier nie zrealizuje zlecenia odbioru przesyłki, a zgłoszenie zostanie wysłane do obsługi serwisu to wówczas obsługa podejmie próbę interwencji lub wyśle ponownie zlecenie do przewoźnika, ale w takim wypadku numer przesyłki może się zmienić. Jeśli numer przesyłki w wyniku ponowienia zlecenia zostanie zmieniony to w takim wypadku należy ponownie wydrukować i przykleić do przesyłki etykietę. Obsługa serwisu wyśle odpowiednią informację w tej sprawie.
Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji lub że przesyłka nie była przygotowana, itp. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji lub paczka nie była przygotowana, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana następnego dnia roboczego, natomiast zdarza się również, iż kurier anuluje zlecenie. W takim wypadku należy skontaktować się z przewoźnikiem i podać numer przesyłki i numer zlecenia. Wówczas kurier powinien ponownie pojawić się po odbiór przesyłki.
Zamów kuriera DPD. Paczkę od nadawcy odbierze kurier DPD i doręczy ją do adresata. Sprawdź szybkie nadania.
Nadaj paczkę w punkcie. Paczkę nadasz w paczkomacie InPost lub paczko punkcie InPost. Nadaj paczkę.
Zamów kuriera FedEX. Paczkę odbierze kurier FedEX i doręczy ją do adresata. Wyślij przesyłkę.
Zamów kuriera lub nadaj paczkę w punkcie lub automacie paczkowym. Sprawdź ofertę Black Friday.